Betalen
Kan ik een rekening deels in Dam en deels in euro’s betalen?
Deelnemers mogen transacties doen die deels in Dam en deels uit andere prestaties bestaan, bijvoorbeeld betaling in euro’s of ruilhandel. De Stichting zal daarvan alleen de betaling in Dam faciliteren.
Zijn er meer mogelijkheden om te betalen, behalve via de website of de App?
Nee. Er zullen geen betaalpassen, chipknips, creditcards, betaalkaarten of cheques worden uitgebracht. Er komen ook geen munten of papiergeld.
Ik heb een webwinkel en ik wil mijn klanten laten kiezen of ze in Dam of Euro betalen. Hoe laat ik ze eenvoudig in Dam betalen?
Je kunt een link opnemen naar de Dam betaal app. Zoals hier bijvoorbeeld:
http://app.rotter-dam.nl.
Je klant moet zichzelf aanmelden en zelf jouw Dam rekeningnummer en het bedrag invoeren.
Hoe kan ik zien of klanten betaald hebben?
Er zijn 3 opties:
- Je kijkt in je online rekening
- Je kijkt in je smartphone app
- Je stelt in dat je een mailtje wilt ontvangen
Optie 3 stel je in door in te loggen in je rekening. Ga naar 'Voorkeuren' en vervolgens 'Berichten' en vink aan van welke gebeurtenissen je een email bericht wilt ontvangen.
Kunnen klanten contactloos betalen of pinnen in mijn winkel?
Contactloos betalen kan met de Dam smartphone app. Pinnen in Dam is niet mogelijk.