Betalen
Kan ik DamPay integreren in mijn webshop?
Ja dat kan. Voeg, naast bijvoorbeeld iDEAL en PayPal, de betaalmethode 'Bankoverschrijving' toe en hernoem deze tot 'DamPay'. Vermeld in de email aan je klanten die deze betaalmethode kiezen de tenaamstelling van je rekening (de publieke naam in je Dam-profiel) en je Dam-rekeningnummer. Je kunt daar ook melden dat levering (verzending of afhalen) volgt na ontvangst van de betaling.
Kan ik een rekening deels in Dam en deels in euro’s betalen?
Deelnemers mogen transacties doen die deels in Dam en deels uit andere prestaties bestaan, bijvoorbeeld betaling in euro’s of ruilhandel. De Stichting zal daarvan alleen de betaling in Dam faciliteren.
Zijn er meer mogelijkheden om te betalen, behalve via de website of de App?
Nee. Er zullen geen betaalpassen, chipknips, creditcards, betaalkaarten of cheques worden uitgebracht. Er komen ook geen munten of papiergeld.
Ik heb een webwinkel en ik wil mijn klanten laten kiezen of ze in Dam of Euro betalen. Hoe laat ik ze eenvoudig in Dam betalen?
Je hebt meerdere opties:
- Je kunt een link opnemen naar DamPay, onze betaal app. Bijvoorbeeld: https://www.dampay.nl.
- Je kunt de QR-code van jouw advertentie op de DamMarkt downloaden en in je webshop tonen;
- Je kunt een persoonlijke, 'maatwerk' QR code maken in DamPay, onze betaal app.
- Je kunt een link naar je advertentie op de DamMarkt opnemen;
Je klant moet zichzelf aanmelden en zelf jouw profielnaam of Dam rekeningnummer en het bedrag invoeren.
Hoe kan ik zien of klanten betaald hebben?
Er zijn 3 opties:
- Kijk in je online rekening
- Kijk in DamPay
- Stel in dat je een mailtje wilt ontvangen bij ontvangen betalingen
Optie 3 stel je in door in te loggen in je rekening. Ga naar 'Voorkeuren' en vervolgens 'Berichten' en vink aan van welke gebeurtenissen je een email bericht wilt ontvangen.
Kunnen klanten contactloos betalen of pinnen in mijn winkel?
Contactloos betalen kan met DamPay. Pinnen in Dam is niet mogelijk.