Betalen

Deelnemers mogen transacties doen die deels in Dam en deels uit andere prestaties bestaan, bijvoorbeeld betaling in euro’s of ruilhandel. De Stichting zal daarvan alleen de betaling in Dam faciliteren.

Nee. Er zullen geen betaalpassen, chipknips, creditcards, betaalkaarten of cheques worden uitgebracht. Er komen ook geen munten of papiergeld.

Je kunt een link opnemen naar de Dam betaal app. Zoals hier bijvoorbeeld:

http://app.rotter-dam.nl.

Je klant moet zichzelf aanmelden en zelf jouw Dam rekeningnummer en het bedrag invoeren.

Er zijn 3 opties:

  1. Je kijkt in je online rekening
  2. Je kijkt in je smartphone app
  3. Je stelt in dat je een mailtje wilt ontvangen

Optie 3 stel je in door in te loggen in je rekening. Ga naar 'Voorkeuren' en vervolgens 'Berichten' en vink aan van welke gebeurtenissen je een email bericht wilt ontvangen.

Contactloos betalen kan met de Dam smartphone app. Pinnen in Dam is niet mogelijk.