Mijn rekening

Log in in Mijn Dam en open je profiel. Zet het scerm in wijzigmodus met de knop 'Wijzigen'. Wijzig je mailadres. Je ontvangt direct een verificatiemail op je nieuwe mailadres en als je die bevestigt is de wijziging voltooid.

We kunnen dit helaas nog niet geautomatiseerd aanbieden. Stuur een mailtje naar support onder vermelding van je rekeningnummer en we sturen je een nieuw wachtwoord.

Een systeem als de Dam ('mutual credit clearing') heeft als eigenschap dat de saldi van alle deelnemers samen nul zijn. Dat werkt alleen als deelnemers rood kunnen staan. De Stichting zal beoordelen wie voor welk bedrag rood mag staan op basis van kredietwaardigheid en omzet.

De standaard kredietruimte is afhankelijk van het soort rekening dat je aanhoudt. In overleg met de Stichting kan deze kredietruimte worden aangepast. Voor de standaard kredietlimieten, zie de tarieven pagina.

Je mag een particuliere naast een ondernemersrekening aanhouden. Wil je van particulier naar ondernemer? Open een ondernemersrekening en besteed het saldo van je particuliere rekening. Deze kun je daarna opheffen.

Nee, de Stichting vergoedt geen rente over je tegoed in Dam. Dam is bedoeld om te laten circuleren, niet om te sparen of om vermogen mee op te bouwen.

Nee, je betaalt geen rente als je rood staat. Deelnemers verstrekken elkaar gratis krediet omdat het systeem juist is opgericht ten behoeve van de deelnemers en het eerlijk overdragen van diensten en producten.

Je betaalt contributie naar draagkracht, alleen als je positief staat. Voor actuele tarieven, zie de tarievenpagina.

 

Je activeert je kredietlimiet door een bedrag van minimaal één euro over te maken naar de Stichting. Dat kun je doen op www.rotter-dam.nl/legitimeren

 

Op het mailadres van Support komen zo af en toe problemen binnen inzake het gebruik van de Dam software. Soms zijn Dam'mers hun wachtwoord vergeten. Soms lukt het wijzigen van profiel of advertenties, of het doen van betalingen, niet. Heel vervelend!